Wiadomości branżowe

Rockwool Polska Firmą Dobrze Widzianą

Firma Dobrze Widziana to ogólnopolska kampania informacyjno-promocyjna, realizowana przez Business Centre Club od 2010 roku. Ma na celu promocję społecznej odpowiedzialności biznesu wśród polskich przedsiębiorców. Dzięki takim kampaniom

Firma Dobrze Widziana to ogólnopolska kampania informacyjno-promocyjna, realizowana przez Business Centre Club od 2010 roku. Ma na celu promocję społecznej odpowiedzialności biznesu wśród polskich przedsiębiorców. Dzięki takim kampaniom działania typu CSR (ang. Corporate Social Responsibility) we współczesnej firmie to już nie tylko konieczność, ale i trend określający jej nowoczesność.

W tegorocznej edycji konkursu, nagroda i tytuł Firmy Dobrze Widzianej w województwie lubuskim trafiły do firmy Rockwool Polska. Uroczyste wręczenie statuetek odbyło się 9 marca 2012 w Pałacu Lubomirskich w Warszawie. Jak należy zapracować sobie na taki tytuł?

Konkurs Firma Dobrze Widziana to nie tylko plebiscyt. To również badania w zakresie wdrażania CSR w polskim środowisku biznesowym, badania czynników motywujących krajowych przedsiębiorców i wreszcie próba określenia barier, jakim muszą stawiać czoła w działaniach prospołecznych.

W III edycji konkursu rywalizowało ze sobą 160 firm wytypowanych przez ekspertów CSR. W kolejnych etapach oceniano je m.in. pod kątem: prowadzonej polityki wobec pracowników, przestrzegania zasad równouprawnienia, procedur sprzyjających wyrównywaniu szans zawodowych kobiet i mężczyzn, metod komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy na temat podjętych działań CSR i przyjętej strategii w kontekście spełniania zasad odpowiedzialności społecznej biznesu.

Łukasz Glapa, Dyrektor Marketingu Rockwool Polska - podkreśla, że oszczędność i dbałość o środowisko są wspierane przez akcje edukacyjne i ekologiczne. ?Realizując działania CSR skupiamy się nie tylko na programach dotyczących oszczędności energii w budynkach, budujących świadomość na temat zużycia energii, lecz również na działaniach inwestycyjnych, prośrodowiskowych.?

Rockwool to duńska firma, działająca na polskim rynku od 18 lat. Niemal od samego początku konsekwentnie wspiera inicjatywy zaangażowane społecznie. Podejmowane przedsięwzięcia przyczyniają się do rozwoju regionu, w którym producent skalnej wełny mineralnej prowadzi działalność: m.in. w Cigacicach i w Małkini, gdzie znajdują się fabryki Rockwool.

 ?CSR nie może być traktowane jako działanie promocyjne, lecz jako idea przyświecająca długofalowej strategii i będąca jednym z jej filarów, zarówno w małych, średnich jak i dużych przedsiębiorstwach. Błędem również jest traktowanie działania CSR jako jednorazowego projektu społecznego, służącego poprawie wizerunku firmy. CSR to program, który należy konsekwentnie wdrażać - z pełną odpowiedzialnością.? ? podsumowuje otrzymanie tytułu Łukasz Glapa.

A to już wiesz?  Aranżacja na wakacje: odpoczynek w jasnych wnętrzach

Podczas uroczystej gali, statuetki wręczali prezes Business Centre Club Marek Goliszewski i kanclerz Loży Warszawskiej Business Centre Club Jerzy Zieliński. Firma Dobrze Widziana to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy