Wiadomości branżowe

Kampania może być trendy: Modne Metamorfozy marki Dekoral Fashion

Marka Dekoral Fashion ponownie udowodniła, że działania reklamowe mogą być nie tylko skuteczne, ale również trendy. Wakacyjne kampanie „Modne Nagrody” i „Modne Metamorfozy” okazały się bowiem zarówno

Marka Dekoral Fashion ponownie udowodniła, że działania reklamowe mogą być nie tylko skuteczne, ale również trendy. Wakacyjne kampanie „Modne Nagrody” i „Modne Metamorfozy” okazały się bowiem zarówno bardzo modne, jak i szalenie skuteczne. W sumie wzięło w nich udział ponad 1,5 mln konsumentów.

Głównym celem kampanii Dekoral Fashion było zwiększenie sprzedaży emulsji kolorowych poprzez przyciągnięcie uwagi użytkowników za pomocą wysokiej puli atrakcyjnych nagród oraz zainspirowanie klientów do aktywnej promocji marki. W efekcie zdecydowano się na poprowadzenie dwóch równoległych kampanii, co pozwoliło zwiększyć skuteczność działań i zrealizować główne zadanie kampanii.

Aby osiągnąć pierwszy cel, stworzono loterię SMS-ową „Modne Nagrody” z z wysoką pulą nagród oraz dużą częstotliwością losowań. Na uczestników czekały m.in.: samochód Alfa Romeo, laptopy Accer Ferrari (losowanie co miesiąc), ekspresy do kawy Dolce Gusto (losowanie raz w tygodniu) oraz odtwarzacze mp3 (losowanie codzienne 10 sztuk). W loterii zastosowano bardzo wygodny i prosty mechanizm – klient mógł wysłać SMS już w sklepie, a po chwili otrzymywał wynik. Co ciekawe, w losowaniu wygrywali także sprzedawcy, którzy polecili produkty Dekoral. Warto zauważyć, że charakter samych nagród doskonale dopasowano do tożsamości marki Dekoral Fashion, podkreślając elegancję, ekskluzywność i modne inspiracje. Na potrzeby akcji Uruchomiono także dedykowaną witrynę www.modnenagrody.pl. Dodatkowo w każdy weekend czerwca w głównych stacjach radiowych emitowano spot, zachęcający do udziału w zabawie.

W drugiej równoległej kampanii „Modne Metamorfozy” – skierowanej przede wszystkim do kobiet – wykorzystano rosnącą popularność serwisów społecznościowych, aby zachęcić klientów do spontanicznej promocji marki Dekoral Fashion. Stworzono specjalny portal www.modnemetamorfozy.pl, gdzie użytkownicy najpierw rejestrowali się, po czym łączyli utworzone konta z własnymi kontami w serwisach Facebook.pl oraz Youtube.com. Następnym krokiem było aktywne uczestnictwo w akcji i zbieranie punktów poprzez wykonywanie zadań publikowanych w serwisie konkursowym. Dodatkowo, aby zwiększyć swoje szanse, gracze mogli angażować do zabawy znajomych (np. poprzez zapraszanie ich na konkursowe profile lub zachęcanie do komentowania). Co tydzień dwie osoby z najwyższym wynikiem otrzymywały 1000 zł na zakupy w sieciach H&M, Reserved lub ZARA. Raz w miesiącu najbardziej aktywny uczestnik wygrywał profesjonalną metamorfozę ze stylistą. Atrakcyjny chatakter nagród zaowocował bardzo pozytywnym feedbackiem ze strony użytkowników oraz ich jeszcze większą aktywnością w ramach serwisu www.modnemetamorfozy.pl

Połączenie loterii z aktywnym wykorzystaniem mediów społecznościowych okazało się być prawdziwym strzałem w dziesiątkę – faktyczny zasięg kampanii osiągnął poziom ponad 1,5 miliona użytkowników. Przełożyło się to na wyraźny wzrost sprzedaży emulsji kolorowych marek Dekoral i Dekoral Fashion. Jak widać, „bycie trendy” może dziś stanowić klucz do marketingowego sukcesu. Kampanię „Modne Nagrody” przygotowała i prowadziła agencja Playprint Polska a za „Modne Metamorfozy” odpowiedzialna była agencja Internet Designers.

 

A to już wiesz?  Dom pasywny, energooszczędny czy standardowy?

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy